okej..

Så här är det.
Jag har sedan lite mer än ett år tillbaka varit tömd, trött och oinspirerad till allt som har med livet att göra. Jag har haft svårt att ta mig för saker för att jag varken har orkat eller för att jag inte bryr mig om det. Det har liksom inte varit viktigt.

Förra veckan slog det mig.. jag har inte kunnat sätta ord på vad det är med mig, men nu vet jag. Jag är helt enkelt skit less på allt.
För att kunna ta mig ur denna onda spiral som påverkar allt från min hälsa till hur det ser ut i lägenheten har jag börjat göra lite småförändringar.

Jag har inte druckit kaffe sedan förra vecka tex och jag jobbar på att lägga om kosten. Träningen har jag börjat med igen, och fast jag vet att det är det bästa man kan göra är det svårt att hitta motivation till att pallra sig till gymmet.
Jag har därför börjat gå på pass, just för att tvinga mig själv till att träna. När kroppen sedan svarar som den ska lägger jag till gymmet och löpningen så kanske man är på banan igen.

Jag ska börja äta bättre, laga mat och diska varje dag (får väl se hur de går) och städa i lgh en gång i veckan.
Jag tror detta behövs för att orka leva med sig själv. Kanske låter som en bagatell för de flesta, men när du känner att du inte vill laga mat hemma för att du kommer behöva diska är det ngt som inte stämmer.

Det är nya tag som gäller.. o jag hoppa verkligen att detta ska fungera.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pyran

Välkommen in i värmen!

RSS 2.0