Hemma!!

Förra fredagen fick vi komma hem från sjukhuset. Nu väntas några veckor med hemsjukvård innan vi blir helt utskrivna. 
Jag vet att jag inte har någon som helst rätt till att tycka synd om mig själv eller tycka synd om min familj som jag nu har.
Vi har haft en otrolig tur och inte alls behövt spenderat så många veckor på sjukhus som många andra nyfödda barn och deras föräldrar får.
Men eftersom jag bara kan utgå ifrån mig själv, hur min upplevelse har varit och mina känslor och tankar för vad som har hänt är ibland oerhört svårt för mig att hantera.
Känslorna får liksom inte plats. Det har varit en del dagar som varit fyllda av tårar. Inte för att jag varit ledsen eller orolig, utan mer känslan av att inte kunna kontrollera något. 
Jag jobbar på mina känslor och sedan vi kom hem från neonatalavdelningen har det känts bättre och bättre. 
Här har jag inga andra föräldrar som har legat inne 3 månader på sjukhus. 
Här hemma får jag tycka lite synd om mig själv och Lilleman utan att känna dåligt samvete för hur andra har det.




Kommentarer
Linnea

Himla kul att se att allt har gått så bra för er och att ni fått komma hem!

Sen så ska du veta att alla har rätt till sina känslor! Du har all rätt att tycka synd om dig själv och din familj. Bara för att andra har det värre så betyder inte det att man inte får känna något själv. att få förlossningen kastad rakt i ansiktet på sig när man är helt oförberedd och inte alls vet vad som ska hända är så klart riktigt skrämmande och sätter sina spår oavsett hur länge man blir kvar på sjukhuset!

Så ta hand om er, tyck lite synd om er och skäm bort er själv lite extra! Det har ni verkligen förtjänat nu! :)

2014-08-21 @ 17:06:21
URL: http://linnipinni.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pyran

Välkommen in i värmen!

RSS 2.0