När är man tillräckligt sjuk?

Tanken att sjukanmäla mig på jobbet har slagit mig några ggr den här veckan. Man har ju rätt till att vara frisk på sin semester. Frågan är när är det läge att sjukskriva sig?

Jag är ju en sån person som gr till jobbet så länge jag kommer ur sängen. O ibland även när jag inte gör det. De senaste dagarna har jag haft ont i halsen, hostat, snorat, sovit dåligt och haft små feberattacker.
Men jag har alltid tänkt: Om jag skulle jobba denna vecka, skulle jag gå till jobbet då eller vara hemma?
Svaret har alltid varit, jag skulle ha jobbat.

Summan av detta blir nu att jag egentligen slösat bort min första semestervecka på att vara sjuk.. Kanske inte helt hippt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pyran

Välkommen in i värmen!

RSS 2.0