Taget

Tog tag i mig själv och pallrade mig ut på en joggingtur. Kändes bra, tog mina såkallade "skit skor" eller rättare sagt de joggingskor som löplabbet ansåg att jag skulle ha.
Jag tror att dom i samband meden  lite för hårt pressad löprunda i vintras var orsaken till mitt dåliga knä som jag dragits med dom senaste månaderna.
Blir arg när jag tänker på det, betalar dyra pengar för att gå och få ett par "bra" skor hos en kedja som man tror vet vad dom pratar om.. men uppenbarligen så styrs det av pengar, som allting annat.
Dom ansåg att jag pronerade lite, vilket jag förmodligen gör.. jag och 90 % av sveriges befolkning. Synd bara att jag själv inte var så insatt i den delen när jag köpte dom.

Skit samma, testade dom idag, och det var första gången på jag vet inte hur länge som jag kunde springa hela tiden utan att känna av knät i just dom skorna. Det får jag ju säga är ett stort framsteg för mig och mitt knä som förhoppningsvis håller på att bli bättre.
Den senaste tiden har jag springit i ett par neutrala skor med väldigt liten dämpning just för att ändra min stegisättning under löprundorna. Det och en massa streching samt styrketräning av knän och baksida lår tror jag är ett vinnande koncept för mig.
Eller jag hoppas det iaf!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pyran

Välkommen in i värmen!

RSS 2.0