Nederlag

Jag har en sak jag måste erkänna. Jag har slutat att läsa Matte B, jag insåg att det inte funkade att läsa det samtidigt som historian, jobba och träna. Skolarbetet satte sig som en fet böld i halsen, men efter att ha slutat med matten känns det gensat mycket bättre. Nu är det ju bara historian som ger mig ångset!

Har varit på tok för slapp den sista månadden, vilket innebär att nu när jag ska ta tag i träningen känns det skit. Jag är kass o värdelös som inte har haft tillräckligt bra självdiciplin och faktiskt pallrat mig iväg till gymmet. Idag ska jag köra armar, kommer förmodligen vara skitjobbigt o jag kommer säkert aldrig vilja sätta min fot där igen.

Men jag får inte glömma varför jag gör detta, jag surfar allt som ofta in på polisens hemsida för att peppa mig själv och det hjälper! Jag taggar till ordentligt och nu ska jag betala anmälningsavgiften till högskoleprovet, sen ska jag skaffa simintyg.. det är de som känns lite halv struligt men jag vet ju att det inte kommer vara några problem att fixa det så det ärväl bara att ta tag i det så snart som möjligt.

Jag sparkar mig själv i baken och ser nu till att det blir lite gjort.


Kommentarer
Linnis

Samma jobb som vanligt. Städa. Ser ut som att jag får förlängning så jag kanske inte blir arbetslös trots allt. Bra på sätt och vis. Men man tar sig ju aldrig i kragen och skaffar ett nytt jobb då. Har ju vart där sen första sommarjobbet när jag slutade 9an. Sorgligt.



Åå gissa om jag är avundsjuk på dig! Snutskolan. Gisses. Du kommer säkert inte ha nå problem att komma in.

Själv har jag precis börjat överväga att lämna mina polisdrömmar. Tvekar på om jag har självdiciplin nog att plugga på distans. Och att flytta till Stockholm går ju int när man har familj och så. Och pendla är ju ännu omöjligare.

2011-01-25 @ 10:29:56
URL: http://linnipinni.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pyran

Välkommen in i värmen!

RSS 2.0