Årsdagen

För 7 år sedan praktiserade jag på en restaurgan som låg vid korsnäs i Gävle. Det var fredag och min sista dag på stället, jag hade varit där i 3 veckor. Jag o Rebecca skulle senare åka upp till sjukhuset för att hälsa på min pappa som låg sjuk i lungcancer, han hade varit sjuk länge och det hade helt enkelt blivit dags att hälsa på honom.
Mitt i lunchrusningen ringer Rebecca o berättar att pappa är död.
Men hallå.. de funkar ju inte! Vi skulle ju hälsa på honom under dagen!
Rebecca skulle såklart komma och hämta mig, men min första tanke var att jag inte visste om jag kunde få gå där ifrån. Knepigt hur tanken låser sig och man inte kan tänka som man ska, vi åkte dit och sa farväl.. eller vad man nu ska kalla det.

Det var fredagen den 13 februari och vi hann aldrig träffa pappa en sista gång innan han dog. Idag kan jag ångra min dåliga relation till honom, vi var aldrig ovänner, vi hade bara ingen bra pappa och dotter relation.

Idag är den dagen då jag önskar att jag vore i Gävle och kunde tända ett ljus för min pappa på bomhus kyrkogård. Nästa gång jag kommer till Gävle får jag ta ett stop förbi där, och idag skänker jag honom en extra tanke istället!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pyran

Välkommen in i värmen!

RSS 2.0